RUK:n nuoret upseerit kiittivät luottamusmiesten koulutusta ja toivoivat lisää

23.3.2022
Vesa Muona

Upseeriliiton Haminan osasto järjesti Reserviupseerikoulun nuoremmille upseereille koulutustilaisuuden osana Reserviupseerikurssin henkilökunnan jatkokoulutusviikkoa.

Tilaisuudessa käsiteltiin ajankohtaisia edunvalvonta-asioita ja niiden lisäksi virkamatkustamista, työaika-asioita sekä palkkausjärjestelmäsopimusta.

Tilaisuus oli tärkeä myös ryhmäytymisen kannalta.

Maavoimien alueellinen pääluottamusmies Vesa Muona kertoi Upseeriliiton ajankohtaisista edunvalvonnan asioista.

Tilaisuudessa kouluttivat Haminan osaston luottamusmies Mika Hannukkala ja Maavoimien alueellinen pääluottamusmies Vesa Muona.

Osallistujien useiden täydentävien kysymysten ja taukokeskustelujen perusteella todettiin, että tilaisuus oli tarpeellinen ja osaston ideaa vastaavista koulutustapahtumista kannattaa jatkaa.

Korona-ajasta johtuen osa nuorista upseereista pääsi virassaan ensimmäistä kertaa yhteiselle upseerilounaalle, joten siksikin tilaisuudella oli ryhmäytymisen kannalta merkitystä.

Vesa Muona

Vesa Muona on Maavoimien alueellinen pääluottamusmies ja Upseeriliiton hallituksen jäsen.