Uutiset

Upseeriliitto tukee Tekniikan akateemisten TEKin toiminnanjohtaja Jari Jokista Akavan puheenjohtajaksi

14.10.2022

Päätös tehtiin liiton hallituksen kokouksessa 13. lokakuuta. Upseeriliiton hallitus painottaa valinnassaan Jokisen kokemusta ja osaamista yhteiskunnallisena vaikuttajana.

Puheenjohtajan tehtävään ehdolle asettuneet Jokinen ja JUKOn toiminnanjohtaja Maria Löfgren esittäytyivät ja kertoivat tavoitteistaan Upseeriliiton hallitukselle syyskuussa.

-Akavan seuraavaksi puheenjohtajaksi on ehdolla kaksi hyvää, mutta painotuksiltaan erilaista ehdokasta. Jokinen on paras puheenjohtaja edistämään Akavan hallitusohjelmatavoitteita, joiden yksi päätavoitteista on Suomen turvallisuuden vahvistaminen. Hän myös sitoutuu Kilpailukykyinen Suomi ja menestyvät akavalaiset -ohjelmassaan kehittämään turvallisuutta pitkäjänteisesti, perustelee puheenjohtaja Ville Viita.

Akavan puheenjohtaja valitaan Akavan liittokokouksessa 14. marraskuuta. Toimikausi alkaa liittokokouksen jälkeen ja jatkuu toukokuun 2024 liittokokoukseen asti.

Puheenjohtajaehdokas Jari Jokisen mukaan puheenjohtajavaihdoksen myötä Akavan on hyödynnettävä tilaisuus uudistua, jotta sen toiminta ja edunvalvontatyö vastaavat tulevaisuuden vaatimuksia ja jäsenistön odotuksia.

-Uskomme, että tukemalla ehdokkaallamme Jari Jokisella on kyky tehdä tarvittavat muutokset myös Akavan kehittämisessä, Viita sanoo.